bodypump

Klassbeskrivning

Body Pump: Styrketräning till musik med instruktör som utmanar dig och gör dig stark. Med skivstång och lösa vikter.

bodypump-weighted-squat

Burn: BURN är 30-minuters högintensiva pass med fokus på förbränning.
BURN Bike (Intensiv spinning)
BURN 3 x 7 min BodyWork (Intensiv funktionell)
BURN Beat (Intensiv Aerobic)

Wod: Blandade WODAR där både stryka och kondition tränas. Alla övningar kan anpassas så att du får ut det mesta av träningen. Man vet aldrig innan vad man skall göra vilket gör det extra roligt. Momenten är även funktionella, dvs det är rörelser som är naturliga för människan att göra.
(WOD är helt enkelt ”Workout Of the Day”, eller på svenska; dagens träningspass. Det är alltså begreppet som CrossFit-utövare använder när de talar om vad de har eller ska träna under dagen.)

 

Core: Funktionell träning koncentrerat på kroppens mitt del. Genom att träna mage, rygg och bäcken som är kroppens centrum för balans och rörelse kan man underlätta i positioner som utsätter kroppens core. Speciellt utsatta är yrken som involverar obekväma ställningar och rörelser.

Core

Functional: Funktionell träning för hela kroppen. Här mixas kondition och styrka. Passen kan se olika ut och redskap nyttjas efter passets utformning: TRX, Kettlebell, viktplattor, skivstänger, Vipr och gummiband.

FREDAGSMIXEN: Här kan allt hända vi varierar från fredag till fredag. Det kan bli Crosstraining, Tabata, Kettlebell, TRX, Step-Up eller varför inte ett Retro Aerobic pass mm. = 30 min fullt fredags ös helt enkelt.

Crosstraining: Funktionell träning som maxar dina resultat och ger hög efterförbränning.

crosstraining

Tabata: Högintensiv träning där man kan uppnå väldigt stora träningsresultat. Vi blandar högintensiva övningar med korta vilor. Varje träningsrunda innehåller 8 repetitioner som du utför i 20 sek med vila i 10 sek mellan varje repetition.

What-is-tabata-750x400

TRX: Vi tränar med TRX-band som hänger i taket. Träningen bygger på sin egen kroppstyngd och framkallar styrka, balans, flexibilitet och stabilitet.

TRX_Group

Cardio Step: En stepklass där man tränar kondition och styrka. Passet bjuder på konditionsintervaller och varvas med styrka för mage, rumpa och lår. Roliga och utmanande steg som får pulsen att öka.

stepaerobics1

Kettlebell: Kettlebellträning är en ytterst funktionell träningsform med fokus på helkroppsrörelser för att förbättra balans, styrka, kondition och koordination. Kettlebellträning lämpar sig för ALLA oavsett fysisk förmåga. Det spelar alltså ingen roll om du är elitidrottare eller motionär, det är du själv som sätter gränserna för intensitet och egen utveckling.

 

Activio Cycle: Cykelträning inomhus med activiosystemet som är speciellt framtaget för spinningklasser för att både göra dem roligare samt att optimera resultatet för varje deltagare. Med hjälp av detta systemet kan man enkelt se sin puls, procent av maxpuls och din intensitetsnivå projicerat på storskärm framför dig under hela passet. Detta ger dig möjligheten att säkerställa att du tränar rätt för att nå ditt personliga mål.

Cykel

 

Box:Med enkla sparkar och slag mot en fristående bag eller mitsar får du en tuff och utmanande träning för hela kroppen. Musiken och instruktören leder dig säkert genom dom enkla spark- & slagkombinationerna. Ett pass för alla!

boxning

 

SOMA MOVE® är ett holistiskt sätt att träna som är atletiskt och samtidigt mjukt. Man arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där fokus är att arbeta med kroppen som en enhet i harmoni med andningen. Start oktober -2016.

Soma

 

Yin Yoga: Yin yoga är ett yogapass med enkla sittande och liggande ställningar som fokuserar på de djupare vävnaderna i kroppen. Du stannar i samma ställning under flera minuter och praktiserar samtidigt medveten närvaro. Alla positioner utgår från dig och din kropps förmåga, så det spelar ingen roll hur positionen ser ut. Yin yoga ökar din rörlighet, reducerar spänningar i kroppen och hjälper dig framförallt att hitta lugn och harmoni i en stressad och snabb livsstil.

yin yoga

Zumba: är dansbaserad gruppträning till huvudsakligen latinamerikansk musik    och världsmusik, med inslag av latinsk pop och internationella radio-hitlåtar. Träningsformen som involverar dans och aerobiska övningar.

Barn och ungdoms Crosstraining: 10-14 år.

Högintensiv träning med fokus på kondition, uthållighet och balans. 45 minuter.

Seniorpasset: Säker och rolig cirkelträning för dig över 65.
Fokus ligger på styrka, kondition, rörlighet och balans.

senior styrka

Vattengymnastik: Träning i varm pool i grupp med härlig musik och redskap.

 

 

Klassbokning
Boka din plats på något av våra gruppträningspass.

Öppettider
Du kan se våra öppettider här!

Bildarkiv
mamma-traning simskola smabarnsim traningsresa2015korsika3
Sociala Medier